Ervaringen uit de praktijk:

 

'Ik heb meer zelfvertrouwen gekregen en was verbaasd hoeveel er al goed gaat'

 

'Sabine zag zaken die ik zelf niet of te weinig zag en kon die positief terugkoppelen naar mij. Ook haar aanwezigheid in de groep was fijn. De kinderen hadden het niet eens meer in de gaten dat ze er was. Sabine bleef neutraal en keek zonder oordeel naar de beelden waarbij middels de juiste vragen reflectie op mijn handelen werd gestimuleerd. Zodra ik  mezelf 'veroordeelde' boog zij dit positief om door aan te geven dat dit een startpunt kon zijn om een en ander te verbeteren. 

Leerkracht en teamleider Angeline van groep 5

 

 

'Het meest waardevol vond ik dat ik de tools waar ik naar zocht al in bezit had'

 

'Beeldcoaching geeft een goede, positieve en eerlijke kijk op je eigen handelen als docent. Ik kon hierdoor veel sneller zien waar het anders kon en welke tools ik vaker moest inzetten. Punten die uit deze bezoeken naar voren kwamen zie je vrijwel niet terug bij de reguliere lesbezoeken. Lesgeven is iets persoonlijks en gaat niet volgens vaste regeltjes. Lesgeven doe je zoals je bent als persoon. Deze beelden geven de handvatten die je kunt inzetten zoals die bij je passen.' Sabine ziet dingen die ik niet zie. Zij weet, als beeldcoach, hoe naar situaties te kijken en te laten zien hoe de reactie van leerlingen is op het gedrag van mij als docent.

Sander, docent economie Willem 2 College

  

 

'Ik heb vertrouwen en bevestiging gekregen door op video te zien wie ik ben als docent'

Je moet vooral kijken naar dat wat goed gaat en waar je aan wil werken. Het fijne is dat je niet beoordeeld wordt door Sabine.

Jan, docent geschiedenis, Willem 2 College

 

 

'Ik sta sterker voor de klas nu ik beter weet hoe ik kan reageren in bepaalde situaties'. 

 

Het fijne contact met Sabine vanaf het intakegesprek hielp me om ervoor te durven gaan en daarbij zag ik het als een kans om aan mezelf te mogen werken. Ik had er vertrouwen in dat dit traject mij zou gaan helpen. wanneer ik naar mijn opnames keek zag ik zoveel meer dan wanneer je het alleen maar nabespreekt. Je ziet precies wat je zelf doet en hoe leerlingen reageren en dat was voor mij heel waardevol.

Ik heb veel van en over ze geleerd en heb een betere band met ze gekregen.

De leerlingen zien de veranderingen bij mij ook en reageren hier goed op waardoor mijn lessen soepeler en rustiger verlopen.

Lieneke, docent Aardrijkskunde Willem 2 College

  

 

'Ik ben me er nog meer van bewust wat positieve feedback met een kind doet!'

 

De begeleiding van Sabine is professioneel en effectief'.  Ze is toegankelijk, open en het is prettig om met haar de beelden te analyseren'. 

Maaike, leerkracht groep 7

 

 

'Ik sta zelfverzekerder voor de klas!'

 

Ik heb zicht gekregen op mijn manier van communiceren en wat het effect daarvan is op de leerlingen.

Het is een unieke methode die mij geholpen heeft details te zien waarop ik nu beter kan reflecteren.

Coen, docent Nederlands Willem 2 College

 

 

'Ik heb nu meer rust en tijd in mijn contact naar de leerlingen'

 

De eerste keer was confronterend. Je ziet jezelf ineens zo anders. Maar je went eraan en dan zie je ineens leerpunten maar ook positieve punten. Het spreekt me aan dat de leerpunten echt vanuit jezelf komen. 

Ik vond het een hele mooie, leerzame manier om zicht te krijgen op mijn functioneren in de groep'. 

Met name, hoe kom je over, hoe reageren de kinderen op jou en jij op hen'?

De feedbackgesprekken waren een eye-opener.' 

Yvonne, leerkracht groep 1/2